​​​


Ocak 2021 Dönemi Doçentlik Başvurularının Ötelenmesine İlişkin Duyuru (18.01.2021)

​18.01.2021​

ÜAK Yönetim Kurulu kararı ile 2021 Ocak Dönemi doçentlik başvurularının teknik altyapı ve yazılımın yenilenmesi, işlemlerin basitleştirilmesi çalışmaları ve test sürecinin devam etmesi nedeniyle 20 Şubat 2021 Tarihinde başlamasına karar verilmiştir.​

Buna göre başvurular, 2021 Şubat ayının son çalışma günü mesai saati bitiminde (26 Şubat 2021 Cuma günü saat 17.30) sona erecektir. Adaylar son başvuru gününe kadar yapmış oldukları yeni akademik çalışmaları kullanabileceklerdir. 







Doçentlik Başvurularında Jüri Üyelerine Gönderilecek Belgelere İlişkin Yeni Karar (12.01.2021)

12.01.2021​

Filoloji, hukuk, ilahiyat, sosyal, beşeri ve idari bilimler, mimarlık, planlama ve tasarım temel alanlarından başvuran doçent adaylarının bilimsel değerlendirmeye esas olan kitap, makale ve bildiri gibi eserlerini; güzel sanatlar temel alanından başvuran adayların ise tüm eserlerini taahhütlü posta ya da kargo yoluyla jüri üyelerine gönderme zorunluluğu, Üniversitelerarası Kurul Doçentlik Komisyonunun 08.01.2021 tarihinde yapılan toplantısında alınan kararla sona erdirildi.​

Bu kararla adaylar işitsel veya görsel kayıtlar dışında değerlendirmeye esas eserlerini jüri üyelerine göndermeyeceklerdir.  

Alınan karar 2021 Ocak dönemi başvurularından itibaren geçerli olup, önceki dönemlerde doçentlik süreci devam eden başvuruları kapsamamaktadır.







2020 Ekim Dönemi Doçentlik Başvurusu Hakkında (14.10.2020)

14.10.2020​

​2020 Ekim Dönemi Doçentlik Başvuruları 15 Ekim 2020 günü başlayıp 30 Ekim 2020 günü mesai saati bitiminde (17.30) sona erecektir.


Başvuruya ilişkin Bilgi ve Belgelere Ulaşmak v​e Başvuru İşlemini Yapmak için 2020 Ekim Dönemine ait"2020 Ekim Dönemi Doçentlik Başvuru İşlemleri " menüsünü inceleyiniz. (14.10.2020)


Başvuru Sürecinde İrtibat Bilgileri; Telefon: (312) 291 8225, (312) 291 8231 , Çağrı Merkezi: 0850 470 0 965 ,
e-Mail: dbsdestek@yok.gov.tr

​​


​​​​

Öğrenim Bilgilerine İlişkin Duyuru (14.10.2020)

14.10.2020

​Doçentlik başvurusu yapacak adayların öğrenim bilgilerine ilişkin duyuru için lütfen tıklayınız.​ 
​​

​​

Doçentlik Jüri Bilgilerinin Açıklanmasına İlişkin Adaylara ve Jüri Üyelerine Duyuru (29.07.2020)

29.07.2020

Doçentlik jüri bilgilerinin açıklanması ve jüri üyelerine belge göndermesi gereken adaylara ilişkin açıklama duyurusu için lütfen tıklayınız.







​​

Doçentlik Sözlü Sınav Başarı Belgesi Düzenlenmesine İlişkin Duyuru (22.07.2020)

22.07.2020

2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun ilgili maddeleri ve Öğretim Üyeliğine Yükseltilme v​e Atanma Yönetmeliği hükümleri uyarınca doçentlik kadrolarına atama ek koşulunda sözlü sınav şartı bulunan üniversiteler tarafından gerçekleştirilen doçentlik sözlü sınavları sonucunda başarılı olan adaylar, https://www.turkiye.gov.tr adresinden TC Kimlik No ve e-Devlet Şifresi ile giriş yaparak e-imzalı olarak düzenlenen Doçentlik Sözlü Sınav Başarı Belgesini Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı > Doçentlik Sözlü Sınav Başarı Belgesi Sorgulama hizmeti ile e-devlet üzerinden kendileri edinebileceklerdir.

E-devlet hizmeti üzerinden oluşturulan e-imzalı Doçentlik Sözlü Sınav Başarı Belgesi dışında, ÜAK tarafından ayrıca fiziki Doçentlik Sözlü Sınav Başarı Belgesi düzenlenmeyecek ve adaylara gönderilmeyecektir.







​​

Doçent Adaylarının Kişisel Bilgiler, İletişim Bilgileri ve İşyeri Bilgilerine İlişkin Açıklama Duyurusu (29.01.2020)

29.01.2020

​Doçent adayları, doçentlik sürecinde gereken tüm bilgilere Doçentlik Bilgi Sistemi üzerinden erişebilecek, ayrıca süreçte oluşan başvuru durum değişikliği, başvuru sonucu vb. bilgilendirmeler de E-Posta/SMS yolu ile elektronik ortamda yapılacaktır. 

​Doçentlik sürecinin sağlıklı bir biçimde yürütülebilmesi için doçent adaylarının Kişisel Bilgiler, İletişim Bilgileri ve İşyeri Bilgilerinin sistemde mutlaka güncel olması gerekmektedir. 

​Doçent adayları kişisel bilgiler, iletişim bilgileri veya işyeri bilgilerini TC Kimlik Numarası ve e-Devlet şifresi ile https://dbs.yok.gov.tr adresinden Doçentlik Bilgi Sistemine (DBS) giriş yaparak Başvuru İşlemleri > Başvuru menüsünde Kişisel Bilgiler bölümünde kendileri gerçekleştireceklerdir. 

Adaylara duyurulur.​​​​


​​

Doçentlik Jürisinde Görev Alan veya Görev Alacak Olan Profesörlerin Kişisel Bilgiler, İletişim Bilgileri ve Kadro Bilgilerine İlişkin Açıklama Duyurusu (29.01.2020)

29.01.2020

​​Doçentlik Jürisinde görev alan profesörler, doçentlik sürecinde gereken tüm bilgilere Doçentlik Bilgi Sistemi üzerinden erişebilecek, ayrıca süreçte oluşan jüri görevlendirmesi vb.​ bilgilendirmeler de E-Posta/SMS yolu ile elektronik ortamda yapılacaktır. 

​Üniversitelerde Profesör unvanı ile görev yapan öğretim üyelerinin, doçentlik jürisine atanabilmesi veya atanmış ise doçentlik jüri görev sürecinin sağlıklı bir biçimde yürütülebilmesi için, YÖKSİS de bulunan ​​Kişisel Bilgiler, ÜAK Temel Alan Bilgileri, İletişim Bilgileri, Kadro Bilgileri ve jüri görev ücreti ödenmesi durumunda kullanılacak IBAN No bilgilerinin güncel olması gerekmektedir. 

Kişisel Bilgiler, ÜAK Temel Alan Bilgileri, İletişim Bilgileri ve IBAN No bilgilerinin güncellenmesi işleminin, ilgili öğreti​m üyesi tarafından https://yoksis.yok.gov.tr adresinden YÖKSİS’e giriş yapılarak Personel İşlemleri > Özgeçmiş İşlemleri > Özgeçmiş Oluşturma menüsü üzerinden gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Kadro Durumu ve Kadro Yerine ilişkin bilgilerin güncellenmesi işleminin de, ilgili öğretim üyesi tarafından bağlı olduğu üniversitenin Personel Daire Başkanlığına başvurularak gerçekleştirilmesinin sağlanması gerekmektedir. 

Üniversitelere ve ilgili öğretim üyelerine duyurulur.​​​


Doçentlik Belgesi Düzenlenmesine İlişkin Duyuru (12.11.2019)

12.11.2019

​Doçentlik Eser inceleme sonucunda Başarılı olan adaylara Doçentlik Belgesi Düzenlenmesine ilişkin Duyuru için lütfen tıklayınız.

​​

Doçentlik Başvurusunu Geri Çekmek İsteyen Adaylara İlişkin Duyuru (01.04.2019)

01.04.2019

​Doçentlik başvurusu yapan adaylardan başvurusunu geri çekmek isteyenler, 14 Aralık 2018 tarihli Doçentlik Komisyonu Kararı gereğince, başvuru geri çekme talebine ilişkin işlemleri “Doçentlik Bilgi Sistemi (DBS) > Başvuru İşlemleri > Başvuru Geri Çekme Talebi” menüsü üzerinden elektronik ortamda gerçekleştireceklerdir. 

​​Başvuru geri çekme talebi, ilgili dönemin son başvuru tarihinden sonraki 10 gün içinde yapılabilecektir. 

​​​Doçentlik Bilgi Sistemi üzerinden yapılmayan başvuru geri çekme talepleri Başkanlığımız tarafından kabul edilmeyecektir.

​Başvuru geri çekme işlemisistemde onaylandıktan sonra, ilgili döneme ait doçentlik başvuru süreci, bu talebe bağlı olarak Üniversitelerarası Kurul tarafından sonlandırılacaktır. 

​Doçent Adaylarına duyurulur. ​​​

​​

Sayfa:   1 2 

​​​